OTOMOTO

Tomasz Sułkowski, OTOMOTO: Mamy ponad 200 tysięcy ogłoszeń dotyczących branży rolniczej.

Rolnicy to bardzo świadomi klienci i dotyczy to zarówno osób zainteresowanych zakupem maszyn rolniczych, jak i sprzedających takie pojazdy. Działając na tak wyspecjalizowanym polu świetnie znają rynek i potrzeby swoich gospodarstw. Często prowadzą biznes na bardzo szeroką skalę i potrzebują najlepszych narzędzi – maszyn rolniczych wykorzystywanych w codziennej pracy. Zapraszamy na rozmowę o branży rolniczej z Panem Tomaszem Sułkowskim, Head of Sales w firmie OTOMOTO.

Serwis otomoto.pl kojarzy się przede wszystkim z ogłoszeniami dotyczącymi aut osobowych. Natomiast jest to także serwis, w którym można znaleźć ogłoszenia dotyczące maszyn rolniczych. Jakie maszyny sprzedawane są najczęściej za pośrednictwem serwisu?

Platforma OTOMOTO, oprócz samochodów osobowych i dostawczych obejmuje części motoryzacyjne, oraz maszyny ciężkie, wśród których znaleźć można właśnie maszyny rolnicze. W tym obszarze zdecydowanie najmocniejszą pozycję obejmują ciągniki. Oferty sprzedaży traktorów obejmują ponad 30% ogłoszeń publikowanych w kategorii “Rolnictwo”.  Ale wiele ogłoszeń dotyczy też kombajnów, przyczep rolniczych, agregatów, kosiarek oraz innych maszyn niezbędnych w prowadzeniu gospodarstwa rolnego.

A jaką część serwisu stanowią ogłoszenia dotyczące branży rolniczej, maszyn rolniczych?

Ogłoszenia związane ze sprzedażą maszyn w kategorii rolnictwo można znaleźć zarówno w portalu OTOMOTO, jak i w OLX. Tu poza maszynami rolniczymi znaleźć można liczne ogłoszenia dotyczące sprzedaży nie tylko maszyn, ale także części do maszyn rolniczych, opon rolniczych. Podsumowując obszary w kategorii rolnictwo, w tym momencie użytkownicy OTOMOTO i OLX znajdą ponad 200 tysięcy ogłoszeń.

Jakie maszyny rolnicze są najpopularniejsze – najczęściej wyświetlane przez użytkowników otomoto.pl?

W przypadku maszyn rolniczych popyt odpowiada podaży. Użytkownicy OTOMOTO poszukujący maszyn rolniczych najczęściej wyświetlają traktory, a na drugim miejscu pod względem zainteresowania znajdują się kombajny.

Panie Tomaszu, wiadomo, że rolnictwo oparte jest na sezonowości. Wiemy czego użytkownicy szukają najczęściej. A kiedy szukają najczęściej? Kiedy widać największe zainteresowanie maszynami rolniczymi na Waszym serwisie?

Ruch na platformie, niezależnie od kategorii obserwujemy przez cały rok, ale w przypadku maszyn rolniczych wyraźne skoki wyświetleń notujemy na przełomie roku, w grudniu i styczniu. To czas, w którym rolnicy przygotowują się do sezonu i kompletują sprzęt niezbędny do pracy wiosną, latem i jesienią.

Jaki widzicie Państwo trend w sektorze traktorów? Jakie są obecnie najchętniej kupowane marki? Z jakich krajów?

Wśród najchętniej przeglądanych ciągników na OTOMOTO dominują marki John (14,9% wyświetleń traktorów), Ursus (14%) i Zetor (12,9%). Zdecydowana większość ogłoszeń pochodzi z Polski i właśnie oferty sprzedaży traktorów z Polski wyświetlane są najczęściej.

A jak to jest z ciągnikami siodłowymi? Jakie roczniki są najchętniej kupowane?

Ciągniki siodłowe, często wykorzystywane także w przedsiębiorstwach związanych z rolnictwem w OTOMOTO można znaleźć w kategorii Ciężarowe. Ponad połowę oferowanych pojazdów w tej kategorii stanowią ciągniki wyprodukowane w latach 2015-1019, ale najwięcej ogłoszeń sprzedaży dotyczy rocznika 2018.

A jakich firm w tej kategorii szukają klienci? Jakie marki wiodą prym w sprzedaży?

Użytkownicy najczęściej wyświetlają pojazdy marek Volvo (21,9%), DAF (21,3%) oraz Scania (19,3%).

Czym zachęca rolników serwis OTOMOTO – do skorzystania ze swoich usług?

Wszystkim tym, którzy poszukują maszyny rolniczej OTOMOTO oferuje przegląd tysięcy ofert, które przeglądać można korzystając z rozbudowanej wyszukiwarki, pozwalającej bardzo precyzyjnie filtrować potrzeby kupującego. Z kolei sprzedający mogą zyskać dostęp do szeregu narzędzi wspierających rozwój ich biznesu, budowanie wiarygodnego wizerunku sprzedawcy oraz rozszerzanie możliwości dotarcia do zainteresowanych ich ofertą, a także na każdym etapie współpracy – wsparcie opiekuna biznesowego. Sprzedający mają także możliwość pełnego wykorzystania potencjału platformy OTOMOTO, którą co miesiąc średnio odwiedza 8 milionów Polaków, poprzez reklamowe i contentowe wsparcie swojej oferty.

Czyli, jednym zdaniem rzec ujmując, klientem trzeba się zaopiekować.

Jak zawsze. My mocno skupiamy się na narzędziach wspierających rozwój przedsiębiorstw klientów – by rozszerzać zakres działania gospodarstw oraz skutecznie docierać z ofertą sprzedaży maszyn do zainteresowanych tą kategorią. I na tym polu OTOMOTO jest gotowe, by wspierać rolników.

Dziękuję za rozmowę.

Rozmowa odbyła się w Szepietowie podczas jednych z największych Targów Rolniczych w Polsce, w ramach XXIX Regionalnej Wystawy Zwierząt Hodowlanych i Dni z Doradztwem Rolniczym oraz X Wystawy Królików Rasowych, organizowanych przez Podlaski Ośrodek Doradztwa Rolniczego. Wydarzenie to co roku przyciąga tłumy zwiedzających, a także wystawców prezentujących nowoczesny i zaawansowany technologiczne sprzęt do produkcji rolnej. Marka OTOMOTO.PL była jednym z Partnerów Generalnych wydarzenia.

Skip to content